Artikelindex

Scouting Academy is de naam voor het opleidingssysteem van Scouting Nederland. Het doel van Scouting Academy is dat jij jezelf op een plezierige en efficiënte wijze kunt ontwikkelen. Je krijgt de waardering die je verdient en je kunt daadwerkelijk iets met de binnen Scouting opgedane kennis en ervaring in je studie of werk.

Hiervoor vul je eerst een kwalificatiekaart in. Vervolgens ga je samen met de praktijkbegeleider in je groep kijken welke competenties jij al beheerst (bijvoorbeeld door de studie die je gevolgd hebt) en waar je nog mee wil oefenen. Hierna maak je een plan van aanpak. Je kunt je kennis bijvoorbeeld vergroten door binnen je groep bij een andere speltak mee te draaien, maar ook kun je door zelfstudie op internet al veel informatie vinden. Daarnaast is het ook mogelijk om bij onze regio een module te volgen.

Na afloop kijk je samen met je praktijkbegeleider of je de doelen die jij jezelf gesteld hebt ook hebt gehaald, waarna je gekwalificeerd kan worden.

In onze regio werken wij vraag gestuurd. De praktijkbegeleider van je groep vraagt een moduletraining voor een of meerdere stafleden van zijn groep aan. De module zal hierna open gezet worden voor de hele regio, zodat andere stafleden aan kunnen sluiten. Hou hiervoor deze website en de facebookpagina van de regio in de gaten.

Voor meer informatie kun je ook terecht op:  https://www.scouting.nl/vrijwilligers/scouting-academy