Scouting Academy is de naam voor het opleidingssysteem van Scouting Nederland. Het doel van Scouting Academy is dat jij jezelf op een plezierige en efficiënte wijze kunt ontwikkelen. Je krijgt de waardering die je verdient en je kunt daadwerkelijk iets met de binnen Scouting opgedane kennis en ervaring in je studie of werk.

In onze regio werken wij sinds enkele jaren vraag gestuurd. Dit houdt in dat het trainingsteam niet met een vaste trainingsagenda werkt, maar rekening houdt met de behoefte van de groepen uit de regio zelf. De aanvraag voor een training kan door een  groep of door een organisatieteam gedaan worden.

Zo kan een praktijkbegeleider van een Scoutinggroep, voor een of meerdere stafleden van zijn groep een moduletraining aanvragen bij de trainingscoördinator. Nadat samen een datum is vastgesteld, zal de training open gezet worden voor de hele regio, zodat stafleden van andere groepen aan kunnen sluiten.

Doordat aan de deelnemende Scoutinggroep(en) gevraagd wordt om de eigen locatie gratis voor de training beschikbaar te stellen, kunnen we de kosten voor de trainingen laag houden. Hierdoor is het mogelijk om trainingen voor leden uit de eigen regio gratis aan te bieden.

Hou hiervoor deze website en de facebookpagina van de regio in de gaten.